Algemene voorwaarden

Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Pedicurepraktijk Linda en een cliënt waarop Pedicurepraktijk Linda deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard.

Inspanningen Pedicurepraktijk Linda

Pedicurepraktijk Linda zal de behandeling naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Pedicurepraktijk Linda zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.

Afspraken

De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Pedicurepraktijk Linda melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Pedicurepraktijk Linda het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Indien de cliënt meer dan 10 minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag Pedicurepraktijk Linda de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen.

Pedicurepraktijk Linda moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omdat datgene wat de wet daarover zegt.

Betaling

Pedicurepraktijk Linda vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de praktijk. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% btw. Pedicurepraktijk Linda vermeldt prijswijzigingen 60 dagen voor de ingangsdatum duidelijk zichtbaar in de praktijk.

Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of via een betaal app te voldoen. Betaling in termijnen is niet mogelijk.

Persoonsgegevens & privacy

De cliënt voorziet Pedicurepraktijk Linda voor de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan Pedicurepraktijk Linda aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Pedicurepraktijk Linda neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem. Pedicurepraktijk Linda behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen van de wet bescherming persoonsgegevens. Pedicurepraktijk Linda zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.

Geheimhouding

Pedicurepraktijk Linda is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft verteld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van de wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Pedicurepraktijk Linda verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

Aansprakelijkheid

Pedicurepraktijk Linda is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Pedicurepraktijk Linda is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Pedicurepraktijk Linda is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heef meegenomen naar de praktijk.

Beschadiging & diefstal

Pedicurepraktijk Linda heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Pedicurepraktijk Linda meldt diefstal altijd bij de politie.

Klachten

Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan Pedicurepraktijk Linda. Pedicurepraktijk Linda dient de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord te geven. Indien een klacht gegrond is, zal Pedicurepraktijk Linda de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien Pedicurepraktijk Linda en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

Behoorlijk gedrag

De cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Pedicurepraktijk Linda het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren onder opgaaf van redenen.

Recht

Op elke overeenkomt tussen Pedicurepraktijk Linda en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.